loading...

Tuesday 1 March 2022

'Ingat tak malu ke s**l jalan-jalan dengan parents' - Gadis luah perasaan bengang di TikTok kerana terpaksa keluar dengan ibu bapanya


"Ingat tak malu ke sial jalan-jalan dengan parents," demikian kata seorang pengguna TikTok yang meluahkan kekesalannya di aplikasi popular itu tanpa menyedari perbuatannya itu boleh menguris perasaan ibu bapanya. 


Walaupun video tersebut telah dipadamkan, namun netizen sempat melakukan screenshot dan dimuat naik ke Twitter untuk dikecam secara beramai-ramai. 


Menurut 'anak derhaka' itu, dia malu apabila terpaksa keluar berjalan-jalan dengan ibu bapanya, sedangkan rakan-rakan yang lain keluar bersama rakan masing-masing. Hal itu membuatkan dia bertambah benci terhadap ibu bapanya dan jika boleh dia mahukan keluarga baru. 


"Malu bodoh. Kau tahu tak yang lain (rakan) elok jek jalan dengan member. Sampai kat aku, jalan dengan parents. This is why I hate parents. Atleast dah ikut tu, biarlah aku nak jalan seorang-seorang apa. 


"Sumpah dho aku dah tak tahan. Serius aku boleh jadi toxic balik. Aku jadi toxic, tak ada hormat dah tau. Serius aku cakap and thats time juga aku dah block semua orang jadi jahat. 


"Serious dude, penat, serious no jangan smapai aku carut lagi tau. Nak keluarga baru," tulisnya. 



Bagaimanapun netizen berpendapat keluar bersama ibu bapa lebih baik. Lebih-lebih lagi jika dibawa ke pusat beli-belah dan secara automatik akan dibelanja oleh ibu bapa masing-masing.


"Keluar dengan parents la best. Dapat makan-makan bersama, shopping sama-sama. Kemudian parents yang belanja shopping," kata Farzanah. 


"Dik, jalan-jalan dengan parents lah paling best. Kau ingat best ke takde parents? Sumpah macam aku ni, anak perantauan tiga tahun tak balik kampung, tak jumpa mak ayah. Kau ingat senang nak jumpa time Covid ni? Ingat dik, selagi ada mak ayah, hargailah," kata OhJang. 


"Biasalah aad budak-budak jenis lambat matang, dia akan berfikiran macam ni. Dia rasa dunia ni tak adil untuk dia sebab dia tak dapat 100 peratus macam yang dia nak. Dia lupa, dunia yang sebenar lagi kejam. Satu hari nanti kau akan menyesal berfikiran macam ni," kata Iz. 


Apa pandangan anda? Kongsikan bersama kami di ruangan komen Facebook dan Instagram



from The Reporter https://ift.tt/RWGuOF4
via IFTTT

from Cerita Terkini Sensasi Dan Tepat https://ift.tt/U7gQ5O0
via IFTTT

0 comments:

Post a Comment

loading...