loading...

Thursday 12 July 2018

'Setelah hamil 5 minggu, doktor sahkan saya keguguran' - Baru teruja nak jadi ibu, tapi bila scan kali kedua..


Setiap pasangan yang berkahwin sudah pasti inginkan cahaya mata sebagai pelengkap hidup. Ada sesetengah pasangan yang sudah bertahun-tahun mendirikan rumahtangga, tetapi masih belum dikurniakan anak. Tetapi, kesabaran yang tinggi sudah pastinya akan memberikan satu keajaiban buat pasangan.

Pojan's Princess diuji tatkala dia sedang sibuk dengan kerjayanya. Doktor mengesahkan dia telah hamil lima minggu, namun akibat terlalu aktif, dia disahkan mengalami keguguran.

“Assalamualaikum, dua minggu lepas saya disahkan mengandung lima minggu. Siapa tak excited kan nak dapat baby kembar setelah hampir lapan bulan kahwin. 

"Kelmarin saya ada presentation di Gambang Resort City. Mungkin terlalu aktif pada hari berkenaan, naik turun tangga, pikul beg berat, naik bukit lagi, Tuhan duga saya dengan kandungan saya. Doktor sahkah kelmarin yang saya telah mengalami keguguran."

Dia terlalu sedih mendengar perkhabaran sedih itu, sedangkan sebelumnya dia sudah teruja diberitakan dia bakal bergelar ibu.

“Sedih yang amat sangat sehingga saya tak mampu nak cakap apa-apa. Doktor suruh saya untuk buat-buat batuk sebab nak bersihkan janin pun tak boleh nak buat sebab saya berasa teramat sedih."

Tetapi, kuasa Allah mengubah segala-galanya dan keajaiban datang setelah dia sudah merasa keperitan. Pada awalnya doktor telah mengesahkan dia telah mengalami keguguran, namun dengan kuasa Allah, doktor mendapati ada satu lagi kantung bayi di dalam kandungannya.

“Selang beberapa minit kemudian, tiba-tiba doktor nak scan sekali lagi. Scan dekat perut nampak satu lagi kantung. Tapi tak clear sangat. Doktor minta izin nak scan dekat bawah pulak. Dia punya senak tu tak payah cerita la. Doktor scan dan nampak cantik je kantung tu dekat situ. Doktor suspect baby kembar. Masa tu happy tak terkata, macam tak percaya.

“Keesokan hari, specialist buat lagi scan nak tengok betul ke tidak yang dilihat semalam. Alhamdulilah, kantung memang ada dan doktor cakap memang kembar tapi kantung lain-lain. Doktor cakap kes macam ni sangat rare.”

Dia ditarik satu kesedihan, tetapi Allah gantikan dia dengan kegembiraan dan rezeki yang tidak diduga. 

“Baru saya tahu betapa besarnya kuasa Allah. Mungkin tak ada rezeki saya nak dapat baby twin. InshaAllah saya akan jaga elok-elok amanah Allah yang satu lagi ni. Buat anak syurga mummy, tenanglah kamu di sana, nak. Moga kita bertemu di sana. InshaAllah.”

“Mohon kalian sedekahkan Al- Fatihah kepada Mohamad Adam bin Mohamad Fauzan. Semoga Tuhan balas kebaikan kalian. Amin Ya Rabbal Alamin.”



from The Reporter https://ift.tt/2mdAd8X
via IFTTT

from Cerita Terkini Sensasi Dan Tepat https://ift.tt/2Jh8Y6M
via IFTTT

0 comments:

Post a Comment

loading...