loading...

Tuesday 8 December 2020

Budak 7 tahun diseksa nenek & ibu saudara


Seorang kanak-kanak perempuan berusia tujuh tahun di Bukit Tinggi, Sumatera Barat mengalami calar dan lebam di badan dipercayai akibat diseksa oleh nenek dan ibu saudaranya. 


Mangsa, Zamira Kinara yang masih bersekolah tinggal bersama nenek dan ibu saudaranya itu sejak ditinggalkan bapanya pada Jun lalu atas urusan kerja di Jakarta. 


Dipercayai dalam tempoh itu, mangsa kerap diseksa oleh dua wanita terbabit dan perkara itu terbongkar setelah mangsa menceritakan kejadian itu kepada rakan sekolahnya. 


Cerita itu kemudian tersebar di kalangan penduduk di kawasan rumah dan akhirnya diketahui oleh ketua kampung. Salah seorang penduduk terus segera membuat laporan polis. 


Bertindak di atas laporan itu, polis terus datang ke lokasi dan menyelamatkan mangsa. Pemeriksaan awal mendapati terdapat banyak kesan bekas luka yang dipercayai ditoreh dan dipukul di badan mangsa. Selain itu, tulang rusuk mangsa juga patah. 


Ketika ini, mangsa dijaga dan dirawat oleh seorang penduduk yang prihatin dengan keadaannya. Sedangkan saudara-mara mangsa yang berada berdekatan, langsung tidak mempedulikan keadaan kanak-kanak itu. 


Polis sedang melakukan siasatan dan suspek sudah ditahan untuk membantu siasatan. - Agensi



from The Reporter https://ift.tt/3m0ahKH
via IFTTT

from Cerita Terkini Sensasi Dan Tepat https://ift.tt/37O0O44
via IFTTT

0 comments:

Post a Comment

loading...