loading...

Tuesday 20 October 2020

(Video) 'Jangan suka main cilok² sangat, nyawa takde jual kat kedai spare part' - Netizen seriau tengok rider tunggang motor secara berbahaya

Kes kemalangan yang melibatkan penghantar makanan boleh dikatakan kerap berlaku sama ada disebabkan kecuaian pengguna jalan raya lain atau kecuaian penunggang motosikal itu sendiri. 


Malah netizen sebelum ini juga pernah membuat teguran kepada golongan penghantar makanan menunggang dengan cermat dan tidak melulu kerana bimbangkan keselamatan mereka. 


Baru-baru ini viral di media sosial video dashcam yang menunjukkan sebuah motosikal 'food rider' nyaris dilanggar lori yang membuat pusingan u dalam kejadian yang berlaku di Cyberjaya, semalam. 


"Sedikit pesanan kepada rider/runner semua, sentiasalah berhati-hati ketika delivery. Jangan suka main cilok-cilok sangat. Nyawa hanya ada satu, bukan ada dijual di kedai-kedai spare part. 


"Bahaya kepada rider sendiri dan juga kepada pengguna jalan raya lain," kata pengendali laman Info Roadblock JPJ/POLIS. 



REAKSI NETIZEN



Patuhilah undang-undang dan peraturan jalan raya, pandulah dengan cermat dan selamat. Biarlah dengan kelajuan yang sederhana, yang penting nyawa tidak digadai dan sia-sia begitu sahaja. Semoga rider/runner sentiasa dilindungiNya. 


Sumber: Info Roadblock JPJ/POLIS



from The Reporter https://ift.tt/34b3JDk
via IFTTT

from Cerita Terkini Sensasi Dan Tepat https://ift.tt/35etTEz
via IFTTT

0 comments:

Post a Comment

loading...