loading...

Wednesday 9 December 2020

'Diorang tengah buat binatang berkaki empat' - Orang awam terkejut tengok kapel tengah 'oyeh²' berdekatan tingkap bilik hotel


Tindakan sepasang kekasih yang sedang melakukan hubungan intim berhampiran tingkap di bilik hotel, membuatkan orang awam yang menghadiri festival keagamaan di luar hotel itu terpegun seketika. 


Pasangan itu dilihat melakukan hubungan intim di tingkat 10 sebuah hotel di Taipei, Taiwan pada malam Ahad, 6 Disember 2020 ketika orang ramai sedang sibuk menyambut ulang tahun ke-165 Istana Qingshan di jalan raya. 


Dalam video yang viral di media sosial itu, orang ramai dapat menyaksikan pemandangan yang tidak sepatutnya itu di depan mata mereka. 


Seorang penduduk tempatan berasa ngeri dengan apa yang dilihatnya itu dan mengatakan pasangan itu sedang membuat 'binatang berkaki empat'.


"Ini dah melampau. Langsung tidak menghormati dewa. Mereka buat tempat itu seperti istana e****c," kata orang awam. 


Polis mengesahkan mereka menerima beberapa aduan dari orang awam mengenai kejadian yang berlaku di hotel tersebut. Jurucakap polis berkata, pihaknya kini sedang menjalankan siasatan bagi mengetahui identiti pasangan berkenaan. 


Selain itu, polis juga menyelar tindakan beberapa individu membuat rakaman video yang merupakan satu kesalahan serius dan boleh dikenakan tindakan undang-undang. 


Difahamkan, penduduk tempatan berkumpul beramai-ramai untuk turut serta dalam Festival Tshing Shan bagi menyambut ulang tahun 'dewa kuil' Qingshanwang di Istana Qingshan. 


Antara aktiviti festival itu adalah melakukan perarakan pada waktu malam di lorong-lorong daerah untuk menangkis roh jahat. 


Timbalan Setiausaha Agung Persatuan Lee Hou-Chiong berkata, festival itu diadakan bagi tujuan menghilangkan penyakit dan roh jahat dan ia sangat bermakna lebih-lebih lagi pada tahun 2020 yang dilanda pandemik Covid-19. 


Sumber: Daily Star



from The Reporter https://ift.tt/3n9Lpla
via IFTTT

from Cerita Terkini Sensasi Dan Tepat https://ift.tt/3qHJsOT
via IFTTT

0 comments:

Post a Comment

loading...