loading...

Friday 3 March 2017

Nazarul Faizal Rakam Penghargaan kpd Netizen & Dengarkan Nasihatnya Yg Sgt WOW !!!

Nazarul Faizal Rakam Penghargaan kpd Netizen & Dengarkan Nasihatnya Yg Sgt WOW !!!| Viral di laman sosial baru2 ini mengenai seorang pemuda yang berhati mulia yang telah membantu anak seorang cina yang hanya berjalan kaki dari sekolah untuk pulang kerumah melalui Lebuhraya KESAS disebabkan oleh tertinggal van & ibubapanya yang sibuk bekerja.

Mungkin ibubapanya tidak perasan yang anaknya menalefon untuk menjemputnya pulang kerana kebiasaan anaknya itu akan pulang dengan van sekolah. Tidak mengapalah, semuanya sudah selamat & kejadian ini boleh dijadikan pengajaran bukan sahaja kepada budak itu sendiri, malah kepada ibubapanya, driver van sekolah kanak2 & juga semua rakyat Malaysia supaya lebih peka dengan keselamatan anak sekolah. Sudah tentu sebagai ibubapa sudah semestinya kita mahukan yang terbaik buat anak-anak kita & berjaya dalam hidup. Belajar dari kesilapan & terus maju dalam hidup.

Memetik daripada update terbaru FB Saudara Nazarul Faizal, bahawa dia yang telah menjadi perhatian ramai & popular dalam sekelip mata. Katanya dia masih terkejut & ketar dengan apa yang berlaku. Mana tak nya, dalam sekelip mata menjadi perhatian dengan ribuan orang “add friend” di FB, dengan message yang bertalu2 masuk. Walaubagaimana pun dia sangat berterima kasih kepada semua rakyat Malaysia dengan kata-kata semangat & doa yang dikirimkan kepadanya.

Paling best adalah nasihat beliau kepada semua rakyat Malaysia yang menyuruh kita untuk mengetepikan ideologi politik, ketepikan perbezaan warna kulit, tidak kira apa bangsa, semua kita patut tolong kerana semua manusia adalah sama. Aura positif yang dibawa oleh pemuda ini adalah sangat mengagumkan & diharapkan dapat membawa impak yang baik kepada rakyat Malaysia.

Marilah kita sama-sama berbuat baik dalam kehidupan kita. Ada pepatah menyatakan berbuat baik akan dibalas baik.InysAllah. Aminn.-MMSS

The post Nazarul Faizal Rakam Penghargaan kpd Netizen & Dengarkan Nasihatnya Yg Sgt WOW !!! appeared first on SIAKAP KELL.



Kredit: 1citemalaya

from Cerita Terkini Sensasi Dan Tepat http://ift.tt/2lGrlGp
via IFTTT

0 comments:

Post a Comment

loading...